Normering (havo) examen

Wat word er nou bedoeld met normering?

Ik heb examen havo gedaan en vandaag is de normering bekendgemaakt. Bijvoorbeeld voor nederlands is de normering 1.3

wat voor een invloed heeft deze 1.3 op je cijfer?
stel ik heb 35 punten gehaald van de 47 te behalen punten. Mijn cijfer is dan zonder dat de normering bekent is een 8.2

nu de normering bekend is, wat word mijn cijfer dan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterkte vandaag.....hoop dat je de vlag kan uithangen straks !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha thanks alvast, alleen krijg de uitslag pas morgen doordat ik op de vavo zit =(

Antwoorden (1)

De formule luidt als volgt:

9 x (aantal behaalde punten/maximaal aantal punten) + normering

In jou geval is dat dan: 9 x (35 / 47) + 1,3

Mooi cijfer!