Kan je als 14 jarige ook alcoholvrij bier kopen?

Ik ben 14 en ik lust soms wel een biertje maar dat kan ik nog niet kopen en alcoholvrij is ook nog beter voor mij dus?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

ja zolang er maar niks van alcohol in zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij niett
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wettelijk gezien mag een winkelier jou alcoholvrije dranken verkopen. Moet er dus echt 0,0% inzitten. Een malt van 0,5% is dus al niet mogelijk.

Kan wel zijn dat je het niet meekrijgt, omdat de cassieres het niet herkennen als alcoholvrij en niet met je in discussie willen gaan.
12 jaar geleden
In de meeste gevallen wel ook met 0.5%. Hangt vaak ook af van de mensen achter de kassa de een zeikt eerder dan de ander. Ik zou het gewoon proberen lukt het dan is het goed, lukt het niet dan probeer je het bij een andere winkel of later als er iemand anders achter de kassa. Of misschien ken je iemand van 16+