wat wil man op bruin paard zeggen in je dromen

aan ouderlijk huis en minnaar

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals Marco al zo mooi zei, de meeste dromen zijn bedrog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had Marco van Basten ook al zulke goede oneliners als Johan Cruijff?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zou zo'n man allemaal willen zeggen:)
Dat hangt er van af van wat jij tegen hem zegt denk ik.

Antwoorden (11)

het enige wat ik hier op kan verzinnen is dat het vast niet de prins op het witte paard is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een paard in een droom staat doorgaans voor de energie die de dromer tot zijn/haar beschikking heeft. Een bruin paard duid daarbij op de pragmatische en nuchtere kant...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, als een bruin paard voor praktisch en nuchter staat, heb ik gelukkig inderdaad mijn prins op het bruine paard gevonden ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig dan maar... Maar wel goed lezen Marleen...
Grappig toch. De meeste vrouwen (ben je dat?) dromen van een wit paard. Daar zit dan meteen een prins op.
Waarom geloven we nog in dit sprookje van de prins op het witte paard? Goed beschouwd een achterhaald verhaal. Die passieve Sneeuwwitje ligt daar maar willoos en slachtofferig in haar glazen kist. Schijndood, tot die hebberige prins met z'n snoeverige paard en patserige kasteel opduikt. Eén kus en Sneeuwwitje geeft in een oogwenk haar zeven dwergen-vrienden op en verhuist dociel naar de woonplaats van de koningszoon. Waar haar nog één taak rest: nageslacht produceren. Eigenlijk weten we best dat de perfecte liefde niet bestaat en toch houden we de mythe maar al te graag in stand. In het sprookje staat de prins vanzelfsprekend voor de ware. Zijn witte paard kun je beschouwen als de gedaante waarin de liefde zich aandient: krachtige perfectie, sterker dan jij. De liefde komt aangegaloppeerd en de vrouw laat zich meevoeren door haar redder in nood.
Door juist van een bruin paard te dromen, geef je aan dat je niet volgens de geijkte paden wil leven. Je zoekt het exotische en het ongewone. Het normale ideaalbeeld is niet genoeg voor je. Wel de volgende week oppassen met oversteken en een collega kan heel jaloers overkomen.
Neem geen risico's met geld.
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
heerlijk! :)) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, ja, kijk, zo werkt dat dus ongeveer.
AWM
14 jaar geleden
Ja, ik doe consults aan huis voor €50.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik droomde altijd van een paard met een witte prins.......niet racistisch bedoeld hoor ;-)
AWM
14 jaar geleden
LOL!
Bruine paarden staan al sinds mensenheugenis bekend om hun waarden. Ze zijn duur.
'Dat kan het bruine paard niet trekken'; iets is te duur.

Een minnaar op een bruin paard voor jou ouderlijk huis. Een man welk niet voldoende in huis heeft, om jou vanuit je ouderlijk huis op te halen (voor de bruiloft?)

Maar ach, volgens Freud zijn dromen een afspiegeling van ons onderbewustzijn....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je van de week een western hebt gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dromen zijn een afspiegeling van je eigen onderbewuste. Daardoor kunnen dromen in sommige gevallen wel iets betekenen, maar is de precieze betekenis afhankelijk van JOUW interpretatie / associatie met de symbolen, en kun je eigenlijk geen algemeenheden geven die altijd voor iedereen gelden. Daar zijn natuurlijk populaire boeken mee volgeschreven (vliegen is dit, dood is dat, een roze hond betekent zus en een groene auto zo), maar voor zover die al iets betrouwbaars kunnen zeggen, gaat het in de regel om algemeenheden, die eigenlijk voor iedereen altijd wel een beetje gelden. Zoals dromen over de dood of een zwangerschap dat zou staan voor één of ander nieuw begin ; we maken allemaal zo veel nieuwe beginnen, groot of klein in ons leven, dat die vlieger eigenlijk altijd wel opgaat.

Soms droom je inderdaad in een soort symbolen die je voor jezelf eventueel kunt uitleggen (hoe meer fantasie, hoe beter de uitleg ;-) ) , soms droom je ook gewoon leuke verhaaltjes. En soms kun je van die leuke verhaaltjes ook nog wel iets spannends maken. Voor zover er al iets van betekenis in zit, heeft dat in de regel weinig met een echte voorspellende waarde te maken, al moet je oppassen met boemerang-verwachtingen (self-fulfilling prophecies).

Dus wat zou voor jou een paard en een man er op kunnen betekenen, wat betekent de plaats waar je ze ziet in je droom voor jou, welke interactie heb je met hem en wat betekent dat, wie weet kun je er iets nuttigs of zinnigs uithalen. Maar laat je niet gek maken door boeken of verklaringen die met hele concrete toekomstvoorspellingen komen, want het betrouwbaarheidsgehalte daarvan is wel HEEL erg laag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet wat die man op het bruine paard wil zeggen. Ik weet pas wat hij wil zeggen, als hij het daadwerkelijk zegt. En dan nog twijfel ik eraan of datgene wat hij zegt ook echt is wat hij wou zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk op droomuitleg.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij wil zeggen:''niet alleen wit is mooi''......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je een rijke fantasie hebt en dat je die vooral moet behouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms is een man op een bruin paard alleen maar een man op een bruin paard... (zeer vrij naar een aan Freud toegeschreven uitspraak).

In dromen verwerk je de dag, en waar je overdag mee bezig bent. Ook als je aan droomuitleg doet, betekent dit het volgende: je dromen, inclusief eventuele symboliek, zijn van jou. Je kunt allerlei dromenencyclopedieën raadplegen over 'paard', 'bruin' en 'man' in wisselende samenstellingen, maar dat hoeft helemaal niets te zeggen over de man op het bruine paard in jouw droom.

Misschien associeer jij paarden met kracht.
Misschien associeer je ruiters met arrogante mensen.
Misschien is het paard bruin omdat de man niet jouw ideale huwelijkskandidaat (prins op wit paard) is.

En misschien ben je gisteren langs een weiland met een bruin paard gereden, heb je je moeder gebeld, en heb je een rendez-vous met je minnaar gehad, en heb je die beelden simpelweg gecombineerd in je droom.