ik heb gedeelde voogdij over mijn kinderen maar mijn ex wil nu de volledige voogdij op eisen. kan dat zomaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Antwoorden (3)

Nee, dat kan niet zomaar. Dat zal via de rechter moeten en uw ex zal zwaarwegende argumenten moeten inbrengen. Beide ouders hebben immers rechten. Die worden niet beeindigd na een scheiding.
12 jaar geleden
Hij kan het altijd zeggen maar zolang het niet formeel is aangevraagd en toegekend is bij de rechter heeft hij geen poot om op te staan. Als je ex alleen maar dreigt dit te doen dan zou ik hem zijn gang laten gaan. Dreigen maakt nog niet dat het zo is. Als hij naar de rechter gaat dan zou ik zelf een advocaat/ jurist in de arm nemen om me te verdedigen. Probeer juridisch je rechten uit te vinden en probeer sterk te blijven voor de kinderen en jezelf. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tegenwoordig bestaat het co-ouderschap, welke huwelijk- en relatie overstijgend zijn.

Slechts als de voormalige partner een feitelijk bedreiging vormt voor het heil van de kinderen dan zal met succes een dergelijk proces te voeren zijn.

Ouders moeten het (helaas) nog erg bont maken voordat ze uit de ouderlijke macht ontzet worden.

Bedenk wel dat wat je doet naar de andere partner, zo min mogelijk je kinderen raakt.
Onaardige opmerkingen over de andere ouder en ander vormen van stokerij beschadigt kinderen erg omdat ze dan in een loyaliteitsconflict komen.
Dat kan diepe wonden geven.

bedenk dus niet alleen wat je voor en tijdens , maar vooral ook na een scheiding zegt of doet jegens de ander.
Deze kan zich op dat moment niet verdedigen en als je haat zaait, zul je dat ook oogsten.

Voor een eerlijke, goedwillende en integere ouder is deze tekst niet bestemd.