Ik ben ajax supporter en belastingbetaler. Psv krijgt van eindhoven geld, deel van het geld is van de staat dus een deel komt van mij toch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smerige neus.. Nee grapje. Originele vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik deze vraag las moest ik ook even breed glimlachen! Beetje vergezocht maar wel een goeie!

Het beste antwoord

Iedere gemeente heeft interne inkomsten, zoals parkeergelden, en WOZ-belasting, maar ook krijgt iedere gemeente geld uit het gemeentefonds. En dat gemeentefonds wordt gefinancierd door het rijk.

Als je het echt heel strikt neemt, betaal jij via je loon- of inkomstenbelasting ook mee aan het geld dat PSV nu krijgt. Maar je betaalt dan ook (een heel klein beetje) mee, aan de aanleg van een nieuw parkje in Eindhoven, of het rechtleggen van een scheve stoeptegel. En als de gemeente Tietjerksteradeel een toneelavondje organiseert voor ouderen, dan betalen jij en ik ook mee aan de koffie met koek die in de pauze wordt geserveerd.

Toch zou ik me geen zorgen maken. Tegen de tijd dat Ajax in de financiele problemen komt, moeten de Eindhovenaren weer meebetalen, en wie weet hoeveel ze al hebben meebetaald aan b.v. de Arena. Bovendien betalen we ons allemaal blauw aan de Noord-Zuidlijn, want die wordt maar heel gedeeltelijk door de gemeente (via o.a. het gemeentefonds) gefinancierd, en wordt hoofdzakelijk door het rijk betaald. Dus ook door de inwoners van Eindhoven, die er waarschijnlijk nooit gebruik van zullen maken.

Het valt dus allemaal wel mee ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee volgens mij zorgt een gemeente zelf voor inkomsten, dus alleen als je in Eindhoven woont betaal je eraan mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke gemeente krijgt o.b.v. o.a. aantallen inwoners geld uit de algemene Rijkmiddelen, dus niet alleen uit gemeentelijke heffingen.
Jij staat hier geheel los van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als deze redenering juist zou zijn dan is alles wat direct of indirect uit de algemene middelen (belastingen) betaald wordt eigendom van elke belastingbetaler. Dus ook rijks- en gemeenteambtenaren, onderwijzers, overheidsgebouwen, schoolgebouwen, wegen, de koningin,politie enz.
Doet ook denken aan de tijd van slaven en dat sommige mensen eigendom werden geacht van andere mensen (Oost-Indische compagnie).
Niemand wil hopelijk naar die onmenselijke tijd terug.
N.B. Deze vraag lijkt mij te horen in de categorie Belastingen onder Financiën.