ik leer veel voor geschiedenis, toch haal ik onvoldoende , hoe kan ik dit verhelpen

Ik begin meestal anderhalveweek vantevoren, samenvatting maken, personen, jaartallen etc leren, tekst heel veel begrijpend lezen, tekst leren etc en dan nog haal ik een onvoldoende, maar dan ook echt een lage onvoldoende ( 2, 3 etc)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
2.1K

Het beste antwoord

bespreek het eens met je leraar. Weet je ook wat je fout gedaan hebt op de toets? Misschien heb je faalangst waardoor het mis gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hou je het lezen tijdens de lesperiode wel bij? Want als je alles in 1,5 week moet proppen is dat misschien wel wat veel. Verder kun je eens proberen anders te studeren: na een stuk lezen of tussendoor, als je wat anders aan het doen bent, nadenken over wat je er nu van weet en jezelf vragen stellen. Bijvoorbeeld: 'Is het 'logisch' dat dit en dat op dat moment gebeurde? Waarom dan?'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met geschiedenis helpt het enorm als je je lesstof in een tijdslijn zet. Dan weet je altijd over welke periode die vraag gaat en zie je de samenhang, de context, veel duidelijker.

Probeer het eens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er voor gaan, zoveel mogelijk hulp vragen als je iets niet begrijpt en doorgaan met leren gewoon stampen stampen stampen en daarna oefenen met vragen.
je leerwerk verdelen over meerdere dagen en tussen het leren een korte pauze met een boterham ofiets wat je energie geeft.

dan heb je de grootste kans om een voldoende te halen

en vooral niet denken dat je gaat falen tijdens het proefwerk heel veel succes!