Ja en nee......

Sommige soorten zoals forellen zullen met een rotgang wegzwemmen.
Baars heeft er in het geheel geen problemen mee.
Voorns daarintegen wel evenals karpers.

Niet voor niets dat er fluorcarbon op de markt is gekomen.
Deze lijn heeft nagenoeg dezelfde brekingsindex als water en daardoor bijna onzichtbaar.

Wanneer je een gele lijn hebt zou ik persoonlijk altijd met een ongekleurde nylon of fluorcarbon onderlijn gaan vissen.

Daar ik vooral de laatste jaren bijna alleen nog maar met de vliegenhengel vis gebruik ik altijd onderlijntjes.
Deze noemen wij de "tip"
En bijna altijd fluorcarbon om de zichtbaarheid te verkleinen.
Behalve als een grotere streksterkte vereist is.
Dan gaat er nylon op omdat dit toch sterker is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rutge
12 jaar geleden
Bedankt voor het beste antwoord ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan.
Als je meer wilt weten over vissen geef je maar ene gil.

Andere antwoorden (3)

Naar mijn ervaring helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Anders heb je veel kleuren visdraad dat niet werkt. :-) kleur draad heeft echt geen invloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige vissen wel, sommige vissen niet. Net als bij mensen is iedereen anders.