Wie kan mij vertellen waar het boek ´How to be an alien´ van george mikes overgaat. Een samenvatting zegmaar

Ik moet voor engels een boek uitkiezen en ik vraag me af of dit een leuk boek is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (1)

Het boek gaat over hoe de Engelsen met "vreemdelingen" omgaan. Dus mensen uit andere landen die in Engeland wonen. Dat doet hij op een humoristische manier, en hij meent het allemaal niet zo serieus. Ook geeft hij in het boek de eigenaardigheden van de engelse taalweer. George Mikes laat zien dat hij heel wat van de Engelse samenleving afweet, en het boek is zo interessant omdat het een kijkje geeft inde Engelse maatschappij en taal, door de blik van een buitenstaander. Hij behandelt in zijn boek typische zaken als de thee, en het weer.

"How to be an Alien" is zijn beroemdste boek, en in 1964 heeft de BBC zelfs een televisieprogramma uitgezonden, gebaseerd op het boek, en ook met dezelfde titel.

Veel meer te lezen over schrijver en boek in onderstaande link:
Dat is een PDF file, die je eerst moet downloaden voor je 'm kunt lezen.

http://www.penguinreaders.com/pdf/downloads/pr/teachers-notes/9781405879095.pdf

Ook in deze link is meer te lezen, en is tevens de bron
van de informatie die ik hierboven gaf.
http://en.wikipedia.org/wiki/How_to_be_an_Alien

Hopelijk kom je hier iets verder mee.
Succes en veel leesplezier!