Waarom wordt de blauwe banaan de BLAUWE banaan genoemd?

De blauwe banaan is een aardrijkskundige naam voor het Europese kerngebied. Het kerngebied heeft de vorm van een banaan maar waarom een blauwe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
4.5K

Het beste antwoord

En nog een versie:

De kleur blauw werd gebruikt in het plaatje bij een artikel over het onderwerp in de Nouvel Observateur, en drie dagen later was het onderwerp algemeen bekend als de blauwe banaan.
Over het blauw zijn verschillende theorieën
* het gaf een goed contrast in het plaatje
* het verwijst naar de kleur blauw van europa (kijk maar naar de vlag)
* het zou verwijzen naar de kleur van de kleding van fabrieksarbeiders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien
Omdat er blauwe energie wordt opgewekt?
Dat is het opwekken van energie door zoet en zout water samen te voegen dan onstaat er een soort energie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Manchester via Londen over de Benelux, via Straatsburg, Zwitserland tot Milaan strekt zich een welvarende regio uit, die "de blauw banaan" wordt genoemd. De regio ziet er 's nachts vanuit de ruimte als een felverlichte blauwe banaan uit.

http://lvb.net/item/545