Is het terrect dat ze de vossen afslachten op vlieland?

een of ander iemand heeft een vos losgelaten (of 2) op vlieland. daardoor is nu een populatie onstaan. ze vreten de meeuwen op en er zijn er daadoor 10.000 minder.
nu gaan ze die vossen agschieten, doden....
is dit terrecht.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1K

Het beste antwoord

ja het is altijd een geweldig plan als mensen ingrijpen ... not! het kan juist heel goed dat de vos daar is gekomen omdat er plek was, waarom moeten wij altijd voor God spelen. Dat dachten ze ook toen ze eerst konijnen gingen uitzetten in Australie en ze toen weer expres ziek maakten met myxomatose. En toen ze eekhoorntjes gingen verkopen in de winkels, en de mensen ze na een tijdje losgooiden in het bos en ze dus de oorspronkelijke eekhoorntjes gingen wegjagen. Hetzelfde met brulkikkers. En toen ze de oude vrouwtjesolifanten wegvingen uit het oerwoud en de jonge mannetjes het alleen lieten opknappen, waardoor ze als dollen tekeer gaan. En dan hoor je: er wordt over gedacht om weer oude vrouwtjes erbij te zetten. Had ze gewoon met rust gelaten!! De mensen moeten zich eens realiseren dat wíj de indringers zijn in alle leefgebieden van alle dieren en dat wij daar eens wat meer respect voor moeten opbrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eindelijk

Andere antwoorden (5)

ja omdat de vossen op vlieland niet thuishoren,zijn de dieren die daar wel leven niet gewend aan vossen waardoor de vossen zich explosief zullen vermeerderen,en vervolgens overlast zullen verooorzaken.
dieren die in een bepaald biotoop niet thuishoren zorgen er altijd voor dat een biotoop ontregeld word.denk hierbij bijvoorbeeld aan de brulkikkers in australie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik begrijp dat ze niet op het eiland thuis horen en het evenwicht verstoren. maar ik zou ze vangen en elders weer uitzetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze horen daar niet en slopen alles. Gewoon afschieten misschien is hun vacht nog nuttig en kan je een deel van de schade terugverdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar is vangen en ergens anders uitzetten geen optie omdat dat niet toegestaan is, jammer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op een klein eiland heb je sneller last van een vos dan op de Hoge Veluwe bij voorbeeld. Omdat daar meer ruimte is en zoals men dat noemt een beter biotoop heeft. (Meer prooidieren enz.) Afschieten is helaas de beste optie.