Kan ik beslag laten leggen op de rek. v.mijn schoonmoeder ? Ik denk nl dat men op de dag v haar overlijden haar geld willen wegsluizen vw famproblemen

Een min of meer hypothetische vraag, omdat geprobeert zal worden dat sommige wettige erfgenamen hun deel zo niet kunnen of zullen krijgen. Zij is de langstlevende.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wettige erfgenamen kunnen altijd aanspraak doen op hun deel, anders zijn het geen wettige erfgenamen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanspraak op de erfenis maken ja,maar geen beslag leggen op de rekening !

Antwoorden (4)

Niemand kan geld afnemen van haar rekening, behalve als er een gemachtigde op haar rekening staat. Een bank bemoeit zich nooit met familieproblemen. Bij overlijden gaat het via de wettelijke procedure naar de erfgenamen.

Toegevoegd na 2 uur:
Bedoel natuurlijk dat iemand die gemachtigd is geld van haar rekening kan afhalen bij leven! Bij overlijden niet natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is wordt een rekening van een overledene geblokkeerd. Navraag doen bij de desbetreffende bank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee,dat kan niet.Gelukkig maar.
Ik weet dat omdat toen mijn moeder overleed alles onmiddellijk geblokkeerd werd door de bank.
Ook de (pin)passen zijn dan meteen onbruikbaar.
Ze krijgen bij de bank ook het bewijs van overlijden door als de rekeninghouder overlijdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zakelijk advies, niet t.b.v de verbetering van de familierelaties:
Zorg dat zo kort mogelijk na haar overlijden de bank(en) op de hoogte zijn van haar overlijden en vermeld daarbij dat gevreesd wordt dat er misbruik wordt gemaakt.
Banken willen daarop niet aangesproken kunnen worden.
Als er iemand is in de naaste familie die door uw schoonmoeder vertrouwd wordt, dan zou die mederekeninghouder kunnen worden en de financien kunnen behartigen en bewaken, ook in het geval dat uw schoonmoeder niet meer gezond zou zijn.