Morgen een sollicitatiegesprek. Voor het eerst sinds 11 maanden en als receptioniste! Iemand nog tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet 'm op, succes!!

Antwoorden (4)

Gedraag je een beetje als een receptioniste, wees beleefd en spontaan en laat zien dat je geknipt bent voor het werk... En wees iets meer dan zakelijk, dus ook een beetje een soort van vriendschap proberen te beginnen, maar zeker niet flirten oid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel!
Ten eerste, Bereid jezelf goed voor, dat geeft zelfvertrouwen.

Ben nooit bezig met 'ik moet niet dit zeggen' of 'ik moet niet zo overkomen'. Ben juist bezig met: Ik moet dit zeggen of ik moet zo overkomen.

Als je je op dingen gaat fixeren die je niet moet doen, is het brein daar zoveel mee bezig dat hij het juist wel gaat doen.

Maak dus een lijstje met alle positieve dingen die je WEL wilt zeggen, en het loopt als een zonnetje.

Verder wat kleine tips. Maak oogcontact, wees spontaan en stel zelf ook wat vragen, glimlach veel en maak er gewoon een gezellig gesprek van!

Veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw thanx
wees vooral jezelf! laat je zien, zoals je bent. wanneer je je anders voordoet, val je toch door de mand als je eenmaal je baan hebt gekregen en is de teleurstelling groter. Je kunt je voorbereiden door na te denken waarom dit bedrijf jou moet kiezen, waarom je bij dit bedrijf past, je motivatie om te solliciteren is voor een bedrijf vaak belangrijk. heel veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb een kleine tip: je handen zijn je visite kaartje, en bij een receptioniste al helemaal van belang. zorg er dus voor dat je mooi verzorgde handen en nagels hebt maar die er wel professioneel uitzien dus niet je nagels laten lakken door je dochtertje of je kleine nichtje.