hoeveel water heb 1 vis nodig?

Een goudvis hoeveel water heb hij nodig of hoe grote kom?
Danny

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
11.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kom is al zielig dan zwemt hij als maar rondjes, lijkt mij ook niet fijn sls maar rondjes lopen. Is het een echte grote kom dat hij ook nog gwn dwars kan zwemmen ist al beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou de vraag eerder formuleren als;
hoeveel water HEEFT een vis nodig om in te kunnen leven? nu is het een beetje onduidelijk .. en bovendien is het geen goed Nederlands maar zo doende leer je :)

Het beste antwoord

hoe groter de aquarium, hoe blijer de vis zal worden, een vis is een zwemmer en zal dus ook ruimte moeten hebben om te kunnen zwemmen, een bak van 10 liter is wel het minimum wat ik een goudvis zou gunnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het licht er aan hoe groot de kom/bak is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is mijn vraag hoegroot moet dat zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
whaha gewoon grappig zo dom is dit :PPP
Dat ligt aan het wateroppervlak. Reken maar 2 vierkante cm per 1cm lichaamslengte (kop tot begin staart).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goudvis heeft minstens één liter water per centimeter lichaamslengte nodig. Dit betekent dus dat één kleine goudvis minimaal vijf liter water nodig heeft om genoeg zuurstof te kunnen krijgen en comfortable te leven, voor twee kleine vissen is dat dus minimaal 10 liter en ga zo maar door. Een kleine glazen vissenkom is dus niet geschikt voor het houden van goudvissen. Het ziet wel schattig uit, maar je vis zal zich doodongelukkig voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens!
en als het even kan nog iets groter :) +
Ik hoop niet dat je een kom neemt,dat is dierenmishandeling.Neem een mooi bakje met een filter en een pompje dan hoef je het water niet steeds schoon te maken want ze poepen veel en neem niet 1 maar een paar ze zwemmen het liefst met een aantal in een bak.Veel plezier met de vissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De zo groot mogelijkst aquarium