Was donderdag 7 juni 2007 een feestdag?

Of was er toen een schoolvakantie?

Toegevoegd na 7 minuten:
Even een aanvulling na het eerste antwoord:
Ik bedoel natuurlijk in Nederland...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Feestdagen:
donderdag 7 juni 2007 - Kerkelijke viering Sacramentsdag (r.-k.)

Er was nog geen schoolvakantie. De eerste regio die vakantie had dat jaar was regio zuid. De zomervakantie begon voor regio zuid op 30 juni.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je

Andere antwoorden (5)

Wel degelijk een feestdag.
Elk jaar op 7 juni op Malta.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je, maar ik bedoelde in Nederland.
AWM
14 jaar geleden
Dat had je er niet bijgezegd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, daarom ook mijn dank, want je hebt wel een goed antwoord gegeven.
Maar in ieder geval heb ik het er nu wel bijgezet.
Nee, dat is geen officiële feestdag. Hier (http://nl.wikipedia.org/wiki/Feestdag#Nederland) een lijst met de officiële feestdagen in Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee geen feestdag tenzij je je verjaarrdag of zo te vieren had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zondag van de Drie-eenheid 7 juni 2009: D.O.M. AAN DE ALLERHOOGSTE GOD
Nu wij Pasen en Pinksteren hebben gevierd heeft de kerk nog twee feesten voor ons, voordat wij weer verder gaan met de zondagen door het jaar. Wij vieren vandaag de H. Drie-eenheid en volgende week Sacramentsdag. Twee kostbare momenten, die ons helpen om ons als gelovigen te oriënteren. In deze kerk kunnen ons de voorstellingen die er te zien zijn helpen om God te eren en ons zelf op God te richten. De kerk wil ons op deze twee zondagen bewust maken hoe zorgzaam God voor ons is. De dag van vandaag is een en al eerbetoon aan de het grootste geheim. DE ALLERHOOGSTE GOD. Toen deze kerk gebouwd werd en verfraaid hebben onze voorouders dat willen uitdrukken op allerlei manieren. Niet alleen als uitleg, maar vooral als eerbetoon, als een gebed in beelden en hulde.

Stelt u zich eens voor dat u voor de eerste keer deze kerk binnenkomt. Na niet al te lange tijd zal u aandacht getrokken worden naar het hoogaltaar, waar je een majestueuze voorstelling ziet van de hemel. Die hemel is voorgesteld als de troon van God, daaronder staan de letters D.O.M. Bij een rondleiding door de kerk krijg ik steevast de vraag; Wat betekent dat? Het is een afkorting van de woorden: DEO OMNIO MAXIMO [God is van alles het hoogste aan de allerhoogste God]. Het altaar is dus toegewijd aan de allerhoogste God en God is van alles het hoogste.

God is uitgebeeld als een oude man met een baard. Hij draagt in de hand een wereld bol, met een kruis erop. De aarde is een van de planeten, die Hij in zijn hand houdt, die Hij bovenal koestert en met zorg omgeeft in Zijn Zoon.
En Hij draagt een scepter, waarop het alziende oog in een driekoek is afgebeeld. Van vroeger uit een symbool, dat soms nog angst aanjoeg. Maar dat is zeker niet de bedoeling. Wij zouden nu een andere uitleg geven. God is een en al aandacht. Hij zorgt voortdurend voor ons en heeft oog voor alles en iedereen. Als je dan verder naar de details kijkt zie je dat het een afbeelding is van de Drie-eenheid. De Zoon is afgebeeld in het kruis. Door het kruis te kiezen, door de Zoon te volgen, zijn ook wij in God opgenomen.
De H. Geest staat als een duif afgebeeld. Daaromheen zijn engelen, die attributen aanreiken, de lauwerkrans, In Jezus is het kwaad overwonnen en schenkt God ons innerlijke vrede, dat geeft de engel met de vredespalm aan.
Wij zijn opgenomen in God bij ons doopsel.

het verhaal is een heel end zie bron
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op 7 juni 2007 was het Sacramentsdag, een katholieke feestdag. Voor mijn Duitse collega's betekende dat een vrije dag. Wij Nederlanders weten nauwelijks wat Sacramentsdag inhoudt. In Huissen bij Arnhem wordt
het blijkbaar nog gevierd met een jaarlijkse processie
maar als ik tegen mijn Nederlandse collega's zeg
dat de Duitsers vrij zijn vanwege Sacramentsdag (Fronleichnam op zijn Duits) kijken ze me schaap-achtig aan :-).