een ander woordt voor : wonder:

Een wonder is een zeer indrukwekkende en rationeel (schijnbaar) onverklaarbare gebeurtenis. Verschillende religies bevatten beschrijvingen van het plaatsvinden van wonderen en geven er verschillende verklaringen voor, meestal door verwijzing naar een bovennatuurlijk wezen.

* Volgens de theïstische stromingen in monotheïstische religies, zoals het christendom en de islam, is een wonder een ingreep van God in het universum. Soms refereert het woord wonder aan een actie van een bovennatuurlijk wezen dat geen god is, bijvoorbeeld een engel of geest.
* In het boeddhisme zijn wonderen vaak gerelateerd aan de zes bovennatuurlijke krachten.

Mensen van verschillende religieuze achtergronden hebben vaak verschillende definities van het woord wonder. Zelfs binnen een bepaalde religie wordt het woord nog op verschillende manieren gebruikt.

Het woord 'wonder' kan in het algemene spraakgebruik ook duiden op iets dat grote verbazing wekt en moeilijk te geloven of te begrijpen is, vaak kwalificeert men die gebeurtenis dan als 'wonderlijk'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de uitleg

Andere antwoorden (6)

Het zelfde als een wonder: een ongeloofwaardige gebeurtenis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een wonder, dat niet te verklaren is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mirakels onderscheiden zich dus van wonderen, doordat ze niet te verklaren zijn..? Volgens mij niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, ik heb me niet goed uitgedrukt - je hebt gelijk. Ik had na de komma, "iets"dat niet te verklaren is moeten typen.
Dank voor je aanwijzing!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)
Een gebeurtenis waarbij alle factoren die de gebeurtenis minder uitzonderlijk maken zo veel mogelijk worden genegeert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mirakel = het zelfde als in het engels Miracle.
Miracle is letterlijk wonder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gebeurtenis die niet te doorgronden, ongeloofwaardig is.

Zie de Wikipedia.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een wonder alleen heeft het dan een andere naam