De betreffende provincie waar het 'kunstwerk' wordt gebouwd in samenspraak met Rijkswaterstaat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Meestal zijn het de burgers die een naam verzinnen door middel van een prijsvraag, de gemeente zal dan de mooiste naam uitkiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eigenaar van het viaduct, dus gemeente, Rijkswaterstaat, provincie etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De namen van viaducten, bruggen, ecoducten en andere 'kunstwerken' worden verzonnen door de beheerder (RWS, Prorail, provincie, gemeente) in samenwerking met 'de omgeving', dus de gemeente, de provincie, de natuurclubs, de terreinbeheerder.

Vaak wordt een toponiem gebruikt als naam voor het kunstwerk. Een toponiem is een geografische plaatsnaam. Dat kan dan b.v. de naam van een stukje bos, gehucht, buurtschap, stroompje of iets dergelijks zijn dat vlak bij het kunstwerk ligt of gelegen heeft.