Je moet minimaal 13 jaar oud zijn voor een folderwijk.

Toegevoegd na 6 minuten:
Kinderen van 13 en 14 jaar mogen licht industieel werk doen (werken in een winkel, folders lopen, krantenwijk), maar alleen op vrije dagen / uren.

Een kind van 12 jaar moet altijd onder toezicht van een volwassene werken en mag dit alleen doen als het gaat om een werkstraf, leerproject, meewerken aan een uitvoering mits de arbeidsinspectie instemt (musical, zang, toneel, reclamespotje). Bij "kindsterren" die zingen, dansen, acteren gelden ook speciale regels m.b.t. de werktijd en duur.

Toegevoegd na 11 minuten:
Vanaf 13 jaar is het arbeidsrecht van toepassing. In de link op Jurofoon wordt het wel helder uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt heb er veel aan gehad staat goede info in

Andere antwoorden (2)

Nee. Je moet minimaal 13 zijn en dan nog mag je maar maximaal 2x per week 2 uur werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dit beperkt tot 12 dagen per jaar mag dit...

En anders moet je gewoon wachten tot je 14/15/16 bent. Dit is een beetje afhankelijk van de verspreider...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens werk en loopbaan (postbus 51) mogen kinderen van 12 helemaal geen folders verspreiden. Ze mogen alleen werken in het kader van o.a. een muziekopleiding of uitvoeringen. Dat is beperkt tot een aantal dagen per jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zitten wat marges in som als het om familiebedrijven gaat en je dus bij familie werkt. Dan is dit beperkt tot 12 dagen per jaar en 2 maanden aan één gesloten als je 13 bent. Dit i.v.m. de zomervakantie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar een folder loop je meestal alleen. Dat zou dan niet mogen. Onder de 12 moet je samen met een volwassene werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een hoop branches zelfs tot je 18de levensjaar...