hoeveel afval produceert een gemiddelde afrikaan per jaar. en hoeveel was dat 20 of 50 jaar geleden? als je er 1je weet is het ook goed :$

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

ik gok minder dan 100 kg per hoofd van de bevolking want ik kon wel vinden dat europa goed is voor 500 kg per hoofd en de verenigde staten zelfs voor 750 kg.

Verder wordt de totale afvalberg per jaar geschat op 100 miljoen ton. Tenzij ik een rekenfout maak is dit gemiddeld 20 kg per persoon

100 miljoen ton = 100.10^9 kg
5 miljard mensen = 5.10^9 mensen