hoe is de indeling bij een engelse brief?

ik heb morgen examen engels en dan moeten we een brief schrijven, hoe doe je die indeling bij een zakelijke en een persoonlijke engelse brief? dus dan bedoel ik met adres en aanhef en hoeveel wit regels er tussen enz?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat dat in je examenstof zit, en dat je dat dus gewoon even door moet lezen?
Daarnaast staat het ook voor- of achterin je engelse woordenboek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het in mijn boek stond zou ik het hier niet op vragen ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het geen examenstof was zou het niet op het examen gevraagd worden...

Antwoorden (1)

Indeling zakelijke :

Eerst adres afzender( in een Engelse brief is het gebruikelijk om het volledige adres van de afzender boven aan de brief te vermelden.bij een brief naar het buitenland moet ook de naam van het land worden vermeld. Het is niet gebruikelijk om
De naam van de afzender in het adres te vermelden
Dan adres geadresseerde
Datering ( 7 October 2005)
Aanhef ( Dear sir(s), Dear Ms foster ( als je niet weet of het om een getrouwde of ongetrouwde vrouw gaat) Dear Mrs watson, ( als het om een getrouwde vrouw gaat) Dear Dr Adams, ( na de aanhef moet je een regel overslaan)
Slotgroet (yours faithfully, ( als je degene aan wie je schrijft niet kent) yours sincerly,( als je degene aan wie je schrijft kent)
Naam ( je handtekening met daaronder je voornaam of voor letters + achternaam)

Ik hoop dat je een goed cijfer haalt ( ik waarschijnlijk wel hopelijk.. :-) )