Goed je best doen in de lessen, goed leren thuis, aan leraren laten zien dat je het kan. Als je het echt wil gaat het lukken!

Toegevoegd na 10 minuten:
Nee hoor, dat hoeft niet, maar het zou wel erg mooi zijn om dat te staan natuurlijk! Je mag altijd door, leraren kunnen niet zeggen dat het niet mag. Het is natuurlijk wel handig als je advies aan je leraren vraagt. Misschien zeggen ze wel dat je dat bepaalde vak beter niet kunt doen, maar dan kan je altijd nog een ander vak kiezen. Als ik jou was zou ik sowieso eens een gesprek met je decaan aanvragen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Bovenstaande aanvulling was een reactie op de reactie onder mij :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En goeie cijfers halen natuurlijk :).
En als je wil opstromen, moet je gemiddeld geloof ik een 8 hebben..(weet ik niet helemaal zeker)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb eerst mijn mavo diploma gehaald, en nu zit ik (op dezelfde school) in havo 5. Examens dus deze week, spannend!! Maar bij mij werden er geen hele hoge eisen gesteld. Het is dus vooral belangrijk dat je een goede werkhouding hebt, dus goed oplet in de les en je goed opsteld tegenover je leraren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed leren, probeer de beste cijfers te halen, met een gemiddelden tussen de 7 en 10. dat zit je altijd goed :D.
ik wond ik Frankrijk en ik ken de taal nog niet zo goed, dus mijn gemiddelden staat op een 5. maar ik vind dat best goed, omdat ik ook nog een moeilijkheid heb met de taal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een super vraag! Je bent gemotiveerd om verder te komen! Elke docent die je deze vraag voorlegt, zal enthousiast zijn!
Ik zou zeggen, doe dat! Zo'n leraar helpt je dan zelf, of hij verwijst je door naar iemand in de school die je héél precies kan vertellen hoe jij kunt komen waar je wilt!
Heel veel succes! Met deze houding gaat het je lukken! Niet bang zijn om die docenten te vragen hoor, dit vinden ze geweldig en ze zullen je (nog) meer gaan waarderen!