Hoe kun je het uiterlijke verschil beschrijven tussen een spatel en een stamper (keukengerei)

Ik ben met een naamzoektabel / determinatietabel bezig over de besteklade. Ik zoek een duidelijk omschreven uiterlijk verschil tussen beide voorwerpen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Een spatel is plat of licht gebogen en meestal van hout of plastic en een stamper is een steel met een plat ding in een soort golvend stuk eraan en is meestal van staal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een spatel is plat, die wordt gebruikt om iets glad te strijken. Een stamper heeft een hoekige vorm met bochten erin, die wordt gebruikt om te pureren en te vermengen.
Amadea
12 jaar geleden
Beide keukengereedschappen hebben een breed uiteinde.
Bij een spatel is het uiteinde nagenoeg in het verlengde van de steel. Bij een stamper staat het uiteinde ongeveer haaks op de steel.