Waarom lukt het niet om te knippen met mijn linkerhand? (schaar)

Ben zelf rechtshandig. Er zijn wel linkshandige scharen maar waar zit het verschil dan in?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
6.8K

Het beste antwoord

Het verschil is dat de bladen in spiegelbeeld zitten.
De natuurlijke beweging van duim en wijs/middelvinger zorgt ervoor dat een linkshandige de snijbladen van een rechtse schaar uit elkaar duwt, er ontstaat een spleetje en het papier oid vouwt om.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In een soort van bobbeltjes aan de binnenzijde van de schaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt dan waarschijnlijk de spieren van je linkerhand niet voldoende beheersen om die handeling uit te voeren. Ik ben linkshandig, maar er zijn diverse dingen die ik wel met mijn rechterhand kan doen. Waaronder knippen. Door training kan je het jezelf best aanleren.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de vraag is waarom rechtshandige mensen niet met een linkshandige schaar kunnen knippen (wat het verschil is ).
maar ik snap de verwarring
Sommige scharen zijn ook alleen maar voor mensen die rechtshandig zijn bedoeld. Maar in jou geval denk
Ik dat het eraan ligt dat jou hersenen rechts beter ondersteund dan links. Het heeft te maken met de ontwikkeling van jou vaardigheden. Oefening baart kunst;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een linkshandige schaar zitten de bladen andersom, zodat een linkshandige kan kijken wat hij doet, en daar zijn beweging op afstemmen. Als je niet kan zien wat je doet, en je doet het op gevoel, wil het niet altijd lukken.