Waar ruikt de geur die een stinkdier uitscheidt naar?

Is t iets herkenbaars?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5K

Het beste antwoord

Muskus, zéér doordringend!

Verdediging
Het vachtpatroon dient als waarschuwing voor natuurlijke vijanden. Mochten deze de waarschuwing negeren, steekt de skunk zijn staart uit, zet de staartharen op, klappert met zijn tanden en stampt op de grond met zijn voorpoten. De meeste roofdieren zullen dan wegvluchten, maar de enkele vijand die blijft staan krijgt een nare verrassing.

De skunk gaat op zijn voorpoten staan, richt de anaalklieren op de aanvaller en spuit een gele, olieachtige muskus. Hij kan drie tot vijf meter ver spuiten, maar de damp die vrij komt kan wel tien meter ver dragen. De geur blijft lang hangen en is van verre te ruiken. De geur is te verwijderen met tomatensap en ammonia. Overigens is de skunk spaarzaam op zijn vloeistof, aangezien hij slechts genoeg heeft voor vijf à zes aanvallen, en het enkele weken duurt voordat de vloeistof is aangevuld.

De meeste roofdieren laten zich hierdoor afschrikken. Alleen de Amerikaanse oehoe, die een slechte reukzin heeft, is een geduchte vijand voor het stinkdier.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gestreepte_skunk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het ruikt nog het meest naar verbrand rubber. En Dan niet autobanden Maar kleine stukjes rubber. Daar moest ik aan denken toen Ik het rook.