Waarom mag je kussenslopen van een Ikea hoekbank niet wassen terwijl je ze er wel af kan halen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Antwoorden (2)

Het zou kunnen zijn dat je hierdoor terzijnertijd kleur verschil in krijgt en Ikea wil daar niet aansprakkelijk voor worden gesteld. Ik ben net zo wat gewassen kan worden in de was ermee of het volgens dat labeltje nu wel of niet mag.

Wat ik dan doe bij dat soort dingen. Ik zet het op een handwas programma en hiermee is nog nooit wat mis gegaan. Dit doe ik met gordijnen, jassen, kussentjes, vestjes met bond, kussenhoesjes etc.

Om geen kleurverschil te krijgen kun je er azijn bij doen als je dit gaat wassen. Dit zorgt ervoor dat de kleur langer mooi blijft.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is de bedoeling van IKEA dat je nieuwe koopt dan. Vandaar dat ze ook goedkoper zijn dan van andere fabrikanten.