ik heb van de week een grafkaars gekocht, en nu vraag ik me af, waarom kan zon kaars zolang branden, en een kaars die je thuis aansteekt is zo op

is er misschien wat aan toegevoegd dat die zolang kan branden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.8K

Het beste antwoord

Bij grafkaarsen is het niet de bedoeling dat ze snel uitgaan. Dus worden er kaarsen gemaakt die naar keuze 1 of 2 of 3 of 4 dagen kunnen branden. Gewoon extra toevoegen.
Je hebt toch ook lange en dikke kaarsen voor thuis met een diversiteit aan branduren?

http://www.denhollandsche.nl/?p=view/gedenktekens/graflichten-kaarsen-met-afbeeldingen

Als er een goede bekende van mij overlijdt, dan zet ik altijd een kaars neer die gedurende de dagen van condoléance en crematie/begrafenis brandt. Een dag of drie.

Wat je op de begraafplaatsen nu ook ziet dat zijn die solar lichtjes op zonne-energie. Die doen het een paar maanden. In steenvorm of modern om zo de grond in te steken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt nu snap ik het ook :)
maar toch lijkt het me mooier om een ouderwetse kaars neer te zetten, dat vind ik iets mooier en eerbiediger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doen wat je wilt. Het gebaar op zich is al mooi!