Beide achterlichten cinq doen het niet wat kan dit zijn?

Hallo.

Van mijn cinq uit '96 doen beide achterlichten het niet meer.
Nu opperde iemand het idee dat het de zekering zou kunnen zijn, maar ja..welke is het?
Heb geen boekje erbij gekregen, heb ook geen zekeringenkaart, en de symbooltjes op de kast zelf zeggen me niet zoveel..
En eerlijk is eerlijk..hoe zie ik vervolgens of die zekering stuk is?

En mocht dat niet zo zijn, wat zou het dan nog meer kunnen zijn, en hoe los ik dat op?
Liefst zonder garage....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
2.3K

Antwoorden (2)

Als je niet zo handig bent dan gewoon alle zekeringen vernieuwen
het kan ook dat beide lampjes stuk zijn. Zoek anders een handig iemand die het voor je wil doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt aan de zekering zien, door tegen licht te houden, dan zie je dat het draadje los zit, of gebroken is. Kan je niet langs garage gaan? Of probeer eerst 1 lampje te vervangen. Kan aan lampje liggen. Als dat het niet is, dan zekeringen testen. Wat is de volledige naan/type? Dan kan ik eventueel gaan kijken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kijk hier even. Staan bij jou ook zulke symbooltjes? Het moet een symbooltje zijn met een lampje natuurlijk. Zoals 30, 54 op die kaart. (bron)