hoeveel sneller gaat blindtypen ongeveer?

Toegevoegd na 1 minuut:
In de begin fase!

Hoeveel sneller gaat het ongeveer (Gemiddeld) dan normaal typen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
Kimath
12 jaar geleden
In het begin gaat het trager, maar het kan later supersnel gaan! Als mijn broer over zijn toetsenbord ratelt, is het amper te volgen.
Hij weet ook alle sneltoetsen, dus hij vliegt door alle Windows schermen heen en gebruikt amper de muis :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahah, dat wil ik ook kunnen, alleen moet ik dan even oefenen :P.. ben namelijk past gister begonnen met leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
blijven tikken, maar zorg er wel voor dat je er zelf niet getikt van wordt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, ik ben over al aant oefenen. Ik ken nu de basislijn al, en de rest leer ik :D
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik heb mezelf even getest op
http://dutch-speedtest.10-fast-fingers.com/ . Mijn resultaat:
494 aanslagen per minuut. Dat waren 80 woorden, waarvan ik er nul fout had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm, ik had op de normale manier van typen - dus zonder blindtypen: You type 299 characters per minute
You have 40 correct words and
you have 6 wrong words
Kimath
12 jaar geleden
You type 308 characters per minute
You have 46 correct words and
you have 1 wrong words Toch best aardig voor met 2 vingers :P

Antwoorden (2)

in het begin gaat het NIET sneller, het is een kwestie van oefenen en dan ga je steeds rapper worden.

mensen die er heel goed in zijn doen hele zinnen als jij nog met 1 woordje bezig bent.

hoeveel sneller is niet te zeggen, het ligt aan de gemiddelde 'traagheid' waarmee iemand typt die kijkt wat ie doen, en de gemiddelde snelheid waarmee iemand blind kan typen. deze gegevens zijn voor zover ik weet niet bekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx :D
Cryofiel
12 jaar geleden
+ Verder moet je niet alleen naar de pure typesnelheid kijken. Iemand die niet blind typt, is afwisselend aan het typen en naar het scherm aan het kijken om te controleren of hij geen fouten heeft gemaakt. Je mag de typesnelheid dus feitelijk door twee delen, omdat de snelheid nul is tijdens het kijken naar het scherm. Iemand die blind typt, typt de letters sneller in, en verspilt daarnaast geen tijd met naar het scherm kijken ter controle - dat doet die persoon namelijk continu al.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van mij ook +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@cryo
ik weet het, klopt als een bus.
fouten worden ook van de aanslagen afgehaald. t filmpje was enkel om aan te tonen dat het vele malen rapper kan gaan
Op de website van de typecursus TICKEN.NL staat een tooltje (123typetest) die uitrekent hoeveel sneller je bent als je hebt leren blind typen. En je tijdbesparing op jaarbasis. Zie https://www.ticken.nl/typecursus-efficiency-tool.html.