koninklijke onderscheidingen moeten , na overlijden , ingeleverd worden , waarom is dat anders met behaalde vierdaagsekruisjes ?

14 jaar geleden
in: Overig
3.3K

Het beste antwoord

Appels met peren maar wel allebei vruchten. Het vierdaagse kruis is wel degelijk een officiele onderscheiding alleen niet een uit de categorie "lintje" Daar gelden andere regels voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat je appels met peren vergelijkt.
Een vierdaagsekruisje is een soort prijsje voor een wandeltocht, geen onderscheiding.
14 jaar geleden
Vierdaagsekruisjes hoeven na overlijden niet ingeleverd te worden. Waarom is dat anders bij koninklijke onderscheidingen?

Het gouden horloge dat je opa kreeg na 50 jaar trouwe dienst aan één werkgever hoefde ook niet ingeleverd te worden. Net als een propedeusebul, een zwemdiploma en een Olympische medaille. Het is de koninklijke onderscheiding die de uitzondering is, niet het vierdaagsekruisje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anders kunnen ze wel een ministerie voor in te leveren kruisjes gaan beginnen! Daar zijn er veel te veel van in omloop, in tegenstelling tot koninklijke onderscheidingen!

Denk overigens dat er toch aardig wat onderscheidingen stiekum mee gaan in de kist!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij dat de vierdaagse een herinnering uitgeeft voor de deelnemers. Net zoals de Dam tot Dam loop. Deze wordt ook door de deelnemer zelf bekostigd via het inschrijvingsgeld.

Een onderscheiding mag waarschijnlijk niet in andere handen komen die ermee gaat pronken.
Of het is om geld te besparen voor de regering en dus de belastingbetaler.