hoe kan ik het beste leren, zonder afgeleid te worden?

volgende week beginnen mijn examens, ik wil er heel goed voor leren, maar telkens als ik begin dan ben ik er na een paar minuten alweer klaar mee.. en computer uitdoen of tv helpt ook niet zoveel want doe me laptop toch heel snel aan.. iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met jou duizenden andere examenklantjes...Ik wens je alvast succes!!

Het beste antwoord

Streng zijn voor jezelf. Voordat je begint, bepaal je voor jezelf wat je per dag bestudeerd wilt hebben. Wees daarbij wel realistisch. Je moet zo plannen dat je al je materiaal op tijd bestudeerd hebt, maar dat je geen vijf uur per dag bezig bent.

Ga daarna aan je werk beginnen. Lees je stof door en bekijk na elke 3 a 4 alinea's wat er voor vraag over dat stuk gesteld zou kunnen worden op het examen. Kijk ook of je het antwoord goed zou kunnen formuleren (echt opschrijven, niet uit het hoofd doen). Op die manier blijf je bezig en ben je niet alleen een eindeloze lap tekst aan het lezen- je breekt het in hele kleine stukjes en je hoeft je voor je gevoel steeds maar kort op hetzelfde te concentreren. Daardoor word je minder snel afgeleid door andere dingen.

Als je je werk voor die dag af hebt, mag je ook echt stoppen. Zelfs als je best nog even door zou kunnen gaan. Het is echt even doorzetten. In elk geval heel veel succes met je examens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Angry birds spelen als je geen zin meer hebt. Werkt goed heb ik vernomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wtf. Neeh . Duz niet. -_-'
(speel ik zelf ook soms...)
In een ruimte gaan zitten waar je weinig afleiding hebt. Probeer de laptop ergens neer te leggen waar je geen zicht erop hebt.

Welicht is er iemand in je buurt die samen met jou kan leren? Dat maakt het gelijk ook een stuk leuker:-)

Probeer 1 doel per keer te behalen. Bijvoorbeeld 1 tentamen per keer voorbereiden. Als je alles tegelijk wilt leren haal je waarschijnlijk toch een hoop door mekaar.

Wat mij altijd hielp was ezelsbruggetjes te verzinnen zodat ik dingen makkelijker kon onthouden. En dingen herhaaldelijk opschrijven.

Het blijft een vervelend klusje maar voor je het weet is het voorbij! Je zal het vast goed doen!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het zelf ook..
Je moet leren in een omgeving die voor jezelf vertrouwt is. Ik zet keiharde house muziek op, en stamp lekker met mijn voeten op de maat. Zodoende kan ik lekker doorwerken!

Andere vinden dit geen praktisch idee, en leren liever in bed, of zittend op de grond. Je moet zelf een beetje uitvinden wat je lekker vind om te doen..

Om het half uur/uur even een pauze nemen, voor LICHAMELIJKE beweging, laat de energie en het bloed weer stromen, zodat je weer vers aan de gang kunt! Dit ga je doen als je aanvoelt dat je concentratie wegvalt!

HEEL VEEL SUCCES!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker stampende beat!
Samen leren gaat het makkelijkste kies niet iemand die veel slimmer of dommer is dan is het best lastig hetzelfde te denken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet afgeleid wilt worden probeer dan maar met muziek ! Heb je een ipod? Stop die oortjes in je oren en leer. dan lukt het vast wel. Nog steeds niet ? Dann gaa je op een rustig plekje zitten . Als het echt ernstig is raad ik je aan om met je mentor te praten. maar probeer eerst met muziek!