Hoe lang duurt deze sprong/val?

http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2011/05/man_pleegt_zelfmoord_in_stijl.html#more

hoe lang duurt het van boven naar beneden?

Toegevoegd na 32 seconden:
Hoeveel seconde?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Het beste antwoord

Wanneer je de luchtweerstand buiten beschouwing laat, dan wordt de afstand als functie van de tijd gedefinieerd door de functie Xt = X0 + V0*t + 5*t^2

In deze vergelijking is X0 het startpunt (0m dus), Xt is 160m en V0 is 0 m/s. om nu t te berekenen, moet je het nulpunt van de vergelijking berekenen. Daarvoor moet je de formule herschrijven naar 5t^2= 160

t^2 = 160/5

t = √32 ≈ 5,66 s

Om de snelheid te berekenen gebruik je de afgeleide van de plaatsformule:

Vt = V0 + 10*t

V0 = 0 m/s, dus:

Vt = 10*t = 56,6 m/s ≈ 203 km/u