Is Backdoor meer baas over mijn computer?

Ik kreeg nog steeds een melding van Microsoft Security Essentials dat "Backdoor:Win32/Cybot.B" op mijn computer had staan. Is Backdoor gevaarlijk?

Ik heb gevoeld dat zulke vrienden op mijn laptop stiekem heeft gedaan zonder dat ik iets weet of laatste download was: "K-lite_Code_Pack_710 Mega".... Dit is film voor ondertiteling. Of anderen.... Wat is Backdoor precies, eigenlijk?

Microsoft Sencurity Essentials heeft Backdoor verwijderd, Maar opstart krijg ik weer een melding.

Hoe kan ik zorgen dat ik Backdoor niet meer krijg?

Bedankt alvast

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Kimath
13 jaar geleden
Probeer eens een andere virusscanner, of het virus laten verwijderen in veilige modus.

Antwoorden (1)

Een backdoor is een malware die je pc openzet voor kwaadwillenden, die je computer kunnen overnemen en data kunnen pikken enz.

Backdoor = achterdeurtje.

Verwijderen kan je proberen met de volgende programma's:

Malwarebytes.com
Superantispyware.com
en spybot.de

Voor alle drie de malwarescanners een volledige scan doen.

Mocht dat nog niet goed werken, dan moet je in veilige modus scannen. maar ik denk dat je hem daarmee wel weg krijgt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Onderin deze pagina staat in het engels nog een oplossing als je na het opschonen je internet niet meer werkt:

http://answers.microsoft.com/en-us/protect/forum/protect_scanning/backdoorwin32cybotb-keeps-coming-back/339aa6ea-5199-4df3-9763-32b1bdd5b76f