Hoe heet het deuntje uit de WOII van de Amerikanen?

Als ik me niet vergis floten/zongen de amerikanen altijd een bepaald liedje in de WOII. Ik weet alleen niet hoe deze heet, het was bedoeld om een soort vertrouwen in de overwinning op te bouwen. Het is opvallend dat steeds eerst iemand een zin zegt, en daarna een hele groep deze herhaalt. Weet iemand misschien welke ik bedoel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Volgens mij bedoel je Bridge on the River Kwai?

Toegevoegd na 1 minuut:
http://youtu.be/83bmsluWHZc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er nu beeld bij dankzij je voorbeeld, zat er dus helemaal naast. Denk er over na!
Ha, die Jaspertje;

Ik weet waarschijnlijk welke melodie je bedelt. Je hoort het ook in bijna elke film waarin soldaten marcheren. Ik herinner me het vooral uit 'An Officer and a Gentleman':

'I don't know, but I've been said' (herhaal)
'Army wings are made of lead' (herhaal)
'I don't know but I've been told' (herhaal)
'Navy wings are made of gold' (herhaal)

Dat werk dus. Ik denk dat die tune niet eens een naam heeft, maar is bedacht door drillsergeants die er geregeld hun eigen (vaak ranzige of bloederige) teksten op maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij is dat it's a long way to tippery

Toegevoegd na 3 minuten:
ook de duitser zongen het
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is uit de eerste wereldoorlog
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
It's A Long Way To Tipperary