Oma krijgt huurtoeslag en woont zelfstandig, nu komt haar kleinzoon door omstandigheden bij haar wonen, komt de huurtoeslag in gevaar, help a.u.b

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

voeren ze een duurzaame huishouding samen? Dan ja. Woont hij er niet officieel, dan niet. Inwonende mantelzorger draagt ook bij in het huishouden, dus inkomens worden samen geteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon gaan 'logeren' ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan er ook voor zorgen in dit geval dat kleinzoon niet ingeschreven staat bij de gemeente op dat adres. Dit is echter niet legaal wanneer kleinzoon daar langer woont dan 3maanden. Men kan dit alleen niet natrekken, dus ook geen kosten aftrekken als bijv. huurtoeslag.
Wanneer hij wel ingeschreven staat; misschien kan hij dan mee betalen aan de huur?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
net als de bovenstaande antwoorden
alleen als hij staat ingeschreven op hetzelfde adres
en als hij een volledig!!!!! inkomen heeft,dan is hij medebewoner.en dan vervalt de huurtoeslag.