waarom kun je met een fiets met handremmen en versnellingen achteruit trappen? wat is het nut en waarom heeft een old dutch oma fiets dat niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Antwoorden (1)

Met een oma fiets kan je niet achteruit trappen omdat je dan 'op de rem trapt'. Daarom is het ook een achteruittraprem. Een handrem werkt met blokjes op je wiel die aangestuurd worden via die draden aan je handrem. Achteruit trappen heeft dus geen rem functie meer. Vaak is achteruit trappen wel nog nodig om van versnelling te wisselen.