proces-verbaal ??

ik bn laatst in aanraking met de politie gekomen en heb nu een brief gekregen dat er een proces-verbaal tegen me word aangespannen, maar ik heb geen idee wat dat is! kunnen jullie het me aub uitleggen?
hier nog wat info wat misschien helpt;
- ik ben een meisje
-ik ben 13
- ik ben binnen 1 jaar 2x opgepakt voor winkeldiefstal

alvast bedankt!
en oja, ik weet dat het dom en stom
van me is en ik he niet had moeten doen, dus aan die reacties heb ik nix want dat weet ik zelf ook al

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en oja, ik heb net 7 maand in een gesloten instelling gezeten en ben nu een paar maand weer vrij en alles gaag goed thuis en jeugdzorg en alles is ook weer weg, kan dat weer opnieuw komen? want in de brochure stond dat ze ook naar mn thuissituatie konden vragen enzo..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reken maar dat jeugdzorg dan weer terug komt. De politie informeert ze waarschijnlijk. Denk dat je dan een jeugdreclasseerder krijgt.
En als je gesloten hebt gezeten, 2x bent opgepakt, jeugdzorg over de vloer hebt gehad... Das al een heel traject. Ben je een langzame lerer, of leer je het verkeerde? Maw, heb je geleerd om nu niet meer te jatten en gewoon je zakgeld sparen, of heb je nu geleerd béter te jatten?
Lekker, je leven vergooien...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou,jij hebt al een hoop meegemaakt voor een 13-jarige.
Beetje dom geweest maar dat zeg je zelf al.
Je zal nu van de rechter te horen krijgen wat de gevolgen zijn.
Hoop dat alles goed voor je komt.
Sterkte hoor!

Antwoorden (2)

Wat ik ervan weet, is dat het op papier vastleggen van alle belangrijke informatie (verklaring getuigen, verklaring van jezelf, datum, plaats, tijdstip en dergelijke). Dan staat alles op papier en wordt je gevraagd dit te tekenen. Als je tekent, moet dus alle informatie die erin staat kloppen. Uiteindelijk zal de rechter dit namelijk gebruiken om te oordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bent aangehouden, dan wordt er een dossier opgemaakt van de zaak. In dit geval dus winkeldiefstal.

De eerste keer kom je, gezien je leeftijd, nog in aanmerking voor een Halt afdoening. De tweede keer echter niet meer. De Officier van Justistie gaat zich er vervolgens over buigen. Omdat je nog jong bent gaat er extra gekeken worden, hoe dit nu zo heeft kunnen gebeuren. Er hoeft natuurlijk niks achter te zitten, waarom je het gedaan hebt, maar er wordt wel naar gekeken.

Kan zijn dat je een transactievoorstel aangeboden krijgt, kan ook zijn dat de kinderrechter zich over de zaak gaat buigen.

In elk geval zullen je ouders inmiddels ingelicht zijn en evt ook jeugdzorg.