Wat zijn makkelijke manieren om iets te leren?

Ik heb deze week een proefwerkweek en heb het nogal moeilijk met concentreren, want ik vind leren niet leuk, dus ga ik snel wat anders doen....

Toegevoegd na 4 minuten:
Bedank voor alle tips, ik ga meteen aan de slag!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

sluit alles om je héén af, alle aantrekkelijke dingen zoals computers en tv's. Zorg ervoor dat niets je kan afleiden, en denk over waarom je ook alweer je best moet doen op school. beloon jezelf na een uurtje werk met een kwartiertje pauze, en als je klaar bent met je werk kun je met een gerust hart iets voor jezelf gaan doen met de gedachte dat je je huiswerk afhebt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Samenvatting maken. Over typen/schrijven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Lees de (belangrijkste) tekst voor op een bandje, en luister het daarna af zo vaak je wilt.
2. Notities van de docent zijn heel belangrijk en worden altijd gevraagd in het proefwerk.
3. Gebruik meerdere zintuigen om te leren, dus kijken, horen, spreken. Indien mogelijk: geuren en aanraken.
4. Teken hetgeen je moet leren op papier na. Dan blijft het zeer goed in je hoofd hangen.