Kan je zomaar van VWO4 naar HAVO4. (Dus een niveau en klas zakken)

Ik zit nu in VWO-4 en moet misschien blijven zitten. Ik heb absoluut geen zin in een jaar extra, maar ik kan de stof heel goed aan (blijven zitten ligt aan thuissituatie).. Nu wil ik als ik moet blijven zitten naar HAVO-4 zodat ik geen jaar opnieuw hoef te doen. Kan dat zomaar? Dus ik zak dan een niveau en een klas... En wat kan je met VWO nou wel wat je met HAVO niet kan? Behalve naar de universiteit dan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Ik raad je echt aan om te proberen vwo af te maken. Dit heb ik ook niet gedaan en nu zit ik op HBO, ik had liever willem beginnen met universiteit. Scheelt een hoop tijd en geld. Probeer het echt af te maken.

En ja je kunt van vwo naar havo zakken. Dit heb ik ook gedaan was 3 jaar terug. Ik weet niet zeker of de zelfde regels gelden maar het kan zeker wel. Van niveau zakken vinden ze nooit een probleem. Maar als je weer trg Ou willen naar vwo word dat zeer moeilijk om te behalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals je zelf zegt begrijp je de stof wel. Ik ben in vwo4 op 0,1 blijven zitten omdat ik niks deed, maar ben blij dat ik het jaar over heb gedaan en nu heb ik mijn vwo diploma. Waarom naar havo als vwo je makkelijk lukt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaa het kan wel, alleen dan moet je wel dingen inhalen. In havo 4 tellen bijna alle cijfers voor het examen en in vwo 4 niet. Je zult dus misschien wat toetsen moeten inhalen of handelingsdelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan inderdaad. Verstandigst is jr VWO af te maken!