Ik kom heel vaak Moeilijk uit mijn woorden. Hoe kan ik dit verhelpen? Graag jullie hulp.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Antwoorden (3)

Misschien helpt het om van te voren te bedenken wat je ongeveer wilt zeggen. Waarschijnlijk kom je dan wat langzamer over maar na een tijdje zal het sneller gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geleerd om eerst na te denken en dan wat te zeggen.
En als je het zegt probeer het een soort van zingend te zeggen.( heeft bij mij onwijs geholpen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door eerst rustig te worden. Volgens mij ben je redelijk vaak zenuwachtig of erg gehaast. Wees kalm en haal goed en rustig diep adem.
Ga ook goed rechtop staat en zitten. Als je staat ga iets dieper door je knieen staan.
Bedenk ook een draadje van je kruin die in verbinding staat met alles daarboven. Hierdoor wordt je wat helderder en kan je beter de juiste woorden vinden.
Soms mag het niet gezegd worden en is dat de reden dat je niet de woorden kunt vinden of uitspreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké bedankt. Ik begrijp het niet helemaal. Wat bedoel je bedenk een draadje. .......?