mijn vriendin en ik hebben ruzie, maar ik kan het niet oplossen. Wie weet een tip

ik wil tips

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Het beste antwoord

De beste oplossing is gewoon samen erover praten. Ruzie krijg je door elkaar verwijten te maken, verwijten naar een ander gooien zonder zelf te beseffen dat je die fouten zelf ook maakt maar niet naar je eigen fouten kijkt alleen naar de fouten van een ander.
Lopen schreeuwen heeft ook geen zin want de boodschap is dan niet anders dan als je normaal praat.
Toon begrip voor de ergernissen van de ander over jou en probeer uit te vinden hoe je hier aan kan werken. (het zou dan fijn zijn als je vriendin jouw ergernissen over haar ook accepteert).

Leeftijd speelt hierin geen rol, ook niet of het een relatie betreft of gewoon een vriendschap. Waar de ruzie ook over gaat, normaal praten en begrip voor elkaar tonen is de beste remedie om een conflict op te lossen.
Het is vaak niet de oorzaak waar de ruzie door komt maar de ruzie komt over het algemeen pas tot stand door een miscommunicatie...het niet willen begrijpen van elkaars problemen en niet naar elkaar willen luisteren.

Een probleem los je niet op door iets leuks te kopen voor de ander, al is het een bos bloemen. Een bosje bloemen kan het leed verzachten maar het probleem is de wereld nog niet uit. (Ga eerst bij jezelf te rade of het terecht is dat zij boos is, en of het terecht is dat jij boos op haar bent. Nodig haar gewoon een keer bij je thuis uit, of ga naar haar toe (is misschien wel de beste optie) en probeer het op een rustige manier uit te praten en begin met het feit dat het de vorige keer niet goed is gegaan de communicatie en dat je het nu serieus wilt uitpraten en weer samen leuk met elkaar om wilt gaan zonder deze ruzie en problemen en vertel waarom....omdat je haar lief vind en haar als vriendin niet wilt missen.

Succes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien kan je vermelden hoe de ruzie is ontstaan?

En hoe oud zijn jullie?

En ben jij een jongen of een meisje?

Als je die vragen beantwoord dan kunnen wij jullie misschien helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
luister naar hem of haar
maak geen verwijten
schreeuw niet tegen hem of haar
begin nooit met je maar jij
maar ik vind dat (klinkt anders)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is maar 1 gouden tip:

Koop een grote mooie bos bloemen met een kaartje eraan "het spijt me".
Geef eerst de bloemen en vraag haar dan of ze mee gaat wat eten, zodat jullie het rustig kunnen uitpraten.
Succes!