een vraag op een weder vraag kan en mag dat

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe bedoel je dat? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je je vraag anders formuleren? Want ik twijfel eraan of ik wel begrijp wat je precies bedoelt.

Antwoorden (5)

Als iemand jouw iets vraagt en jij begrijpt het niet helemaal, dan zul je moeten vragen of ze iets willen verduidelijken. Dan stel je een vraag op een vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk kan en mag dat - maar het wordt dan wél een pingpongspelletje, waarbij je absoluut niets wijzer wordt...

vraag: Heb jij wel eens.......?
wedervraag: En heb jij wel eens........dan?
weder-wedervraag : Waarom vraag je dat?
Nou, omdat ik het wilde weten......iemand nog een biertje?

Typische conversatie van mensen die elkaar geen bal interesseren, maar voor hun fatsoen nog niet weg kunnen gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij een vraag over een andere vraag hebt, zie ik daar geen problemen in. Hij moet wel kennisvermeerderend zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
En het moet geen chatvraag zijn/worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn weten staat in de GV-regels, dat je geen vraag op een vraag mag stellen als antwoord. Het mag wel in de reacties geplaatst worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een wedervraag is een vraag stellen als antwoord op een vraag. Kan bijvoorbeeld in een impiciet beschuldigende vorm: Heb jij laatst...gedaan? Nou, heb jij dat zelf niet ook...
Geen antwoord geven maar impliciet een morele discussie voeren. Is niet echt chique (maar wel menselijk).