Ik heb nu maat 75c en ik ben 14,5 jaar oud gaan me borsten nou nog groeien?, ik hoop namelijk van niet.

Ik vind het erg vervelend dat ik zulke grote borsten voor mijn leeftijd heb. Op school word er soms erg opvallend naar gekeken waar ik totaal niet van houd.dus ik hoop niet dat ze nog groter worden..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
11.7K

Antwoorden (8)

Je kunt aan je moeder vragen hoe groot haar borsten zijn en tot welke leeftijd deze groeiden. Zo heb je een beetje een idee of je borsten nog groter worden.
En 75C is een gemiddelde maat voor Nederland, het valt nu gewoon op omdat de rest van je klas misschien nog niet zo ver ontwikkeld is.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Me moeder heeft 85b, maar het komt van de kant van me vader daar hebben alle vrouwen grote borsten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
75 C is inderdaad een veel voorkomende maat, niks mis mee, ook niet als je 14 bent.
Ze zullen nog wel doorgroeien ja.. Mocht het echt problemen opleveren ga dan naar je huisarts!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan, ik ken iemand die dat ook op die leeftijd had, is nu 18 en heeft 75E. Maar andere meiden om je heen zullen het ook krijgen, dus dat maakt het misschien minder erg voor je. Je moet wel weten dat meiden vaak jaloers zijn op andere meisjes die iets meer hebbem, dus wees trots! xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben ook 14,5 jaar oud en heb ook C.
Bij mij valt het eerlijk gezegd niet zo op..
misschien moet je wat ''cammouflerendere'' kleren dragen.
ik weet natuurlijk niet hoe jij je shirt draagt, maar er zijn ook van die meisjes die er gewoon om vragen dat iedereen er naar kijkt. (je weet wel, van die hele lage shirtjes)
Tja, je kunt je borsten niet stoppen met laten groeien, en misschien kan ik je troosten met het feit dat de gemiddelde cup maat van de Nederlandse vrouw ook echt C is.
Het valt dus eigenlijk ook nogwel mee met hoe groot het is...

gr. Elinelouiselois
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik draag vele strakke kleding geen vesten ofzo, maar wel blazers enzo.. Maar dat doe ik omdat ik het mooi vind. en ik wil me niet anders gaan kleden omdat ik me schaam voor me borsten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat snap ik. Blijf je vooral ook zo kleden als jij mooi vind, maar je kent vast wel van die meisjes die hun shirt extreem laag trekken, met een enorme inkijk. Dát bedoelde ik :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ja ik snapte dat je dat bedoelde, maar zo ben ik niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, gelukkig, want ik heb echt een verschrikkelijke hekel aan die types ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heb ik niet. ik heb een hekel aan van die meisjes die hun shirtje zo ontzettend laag hebben, dat je hun bh en alles ziet. Die dus gewoon te koop lopen met hun lichaam.
maar dat is ook maar een mening ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik VIND het een mening. doe niet zo moeilijk man -.-'
Je borsten groeien nog tot je 18 jaar. Maar dat hoeft niet.
Het kan ook dat ze zo blijven zoals ze nu zijn.
Dat er opvallend naar gekeken wordt, kan ook door jaloerse meisjes zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan hoop ik maar dat ze blijven zoals ze nu zijn, er is een zo'n jongen op school die helemaal wegdroomt in me borsten als ik voorbij loop, maar ik weet niet wat ik eraan moet doen?
Wees er blij mee! Ik ben nu ook 14 en ik heb cup D! De mensen die zo kijken zijn jaloers dat ze zelf niet zulke (grote) borsten hebben. Misschien zit het wel gewoon tussen je oren en kijken ze naar je ketting.
(als je die draagt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
75C is een heel normale cupmaat, ook voor meisjes van jouw leeftijd.

Je lichaam is zich nu volop aan het ontwikkelen en groeit zowel in de lengte als in de breedte (vooral je heupen). Je borsten doen daar volop aan mee. Het is zelfs heel goed mogelijk dat je op dit moment een groeispurt doormaakt, dus dat je in korte tijd heel snel groeit. Je hebt kans dat je borsten na die groeispurt als het ware uitgegroeid zijn. Dan blijf je dus cup 75C houden. Ook is het mogelijk dat je nog wat verder blijft groeien, en dat je borsten dus ook nog wat groter worden, maar dat hoeft niet. Ik heb nu nog steeds dezelfde cupmaat als toen ik 14 was en ik ben al bijna 40.

Maak je er niet druk om. Je borsten horen bij je, of ze nou groot, klein of ergens daar tussenin zijn. Wees er trots op! Koop goed passende, leuke behaatjes die lekker zitten en blijf rechtop lopen. Dus: schouders naar achter en borsten naar voren. Je hoeft je nergens voor te schamen en je hoeft niks te verbergen. Je bent mooi zoals je bent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zo is dat vooral het laatste! Toen ik 14 was dacht ik wooow borsten! En ze leken groot in tegenstelling tot wat vriendinnen toen hadden, maar nu hebben de meeste van hun een grotere maat dan mij en ook heeft een vriendin van me ze moeten laten verkleinen op haar 18de en nu heeft ze weer cup E... Zo zie je maar weer alles kan altijd nog veranderen en zolang ze geen pijn doen (rugklachten) of wat dan ook dan moet je het accepteren en er trots op zijn.
Je borsten kunnen nog best groeien tot je 18e jaar maar het kan best dat het nu snel gegroeid is en de aankomende 4 jaar wat minder groeit.
zo te lezen heb je er nu (behalve geile jongetjes op jouw school of jaloerse meiden) verder geen lichamelijke klachten van.

Pas als je last krijgt van je rug door te zware borsten kan je later alsnog langs de huisarts voor een borstverkleining want rugklachten kan er niet de bedoeling van zijn.

Ik begrijp dat je het niet fijn vind als mensen je alleen om je borsten beoordelen. Je kan hiervoor inderdaad wat camouflerende kleding dragen maar je hoeft ze ook heus niet te verbergen hoor, je hebt hele leuke kleding waar je borsten wel uitkomen maar je hoeft ze niet bloot te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+