Doet een piercing zetten veel pijn, en krijg ie er snel spijt van?

Ik ben 14 en ik zit te denken om 'snakebites'(2 piercings door je lip) te nemen is dat verstandig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een meisje uit mn klas wil het ook,

Antwoorden (7)

Ja een piercing zetten doet wel even pijn. Het licht er ook een beetje aan waar. Je kan de piercing er altijd uithalen en meestal zie je het dan niet. Pas wel op een ontstekingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja doet pijn je kan hem nooit meer uithalen maar als je er echt blij mee bent dan krijg je geen spijt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat lijkt me niet verstandig. Je moet goed bedenken dat je twee gaten in je lip krijgt. Die kunnen gaan ontsteken en dan heb je een probleem. Bedenk ook dat twee van die metalen dingen in je lip het eerste is wat mensen van je zien. Je laat meteen een bepaalde indruk achter, en misschien niet altijd niet even positief.

Nu vind je het misschien stoer en leuk staan, maar hoe is dat over een aantal jaar? Past het dan nog wel in je levensstijl, bij de rest van je uiterlijk? Zit een werkgever wel te wachten op iemand met piercings in haar gezicht?

En tot slot: als je de piercings verwijdert en nooit meer draagt, blijven er wél twee littekens over, ookal zal iedereen met piercings je proberen wijs te maken dat het geen littekens achterlaat.

Mijn advies is duidelijk: niet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens en goed antwoord!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
++++++++
helaas kan ik je maar 1 plus geven. maar het liefst had ik je er 10 gegeven, ben het namlijk helemaal met je eenw!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eens; typefoutje, sorry!
Mijn broer had een piercing en heeft daar veel pijn van gehad.
Hij heeft hem er zelf weer uitgehaald,zonde van z'n geld dus.
Weet je trouwens dat je onder de 16 jaar toestemming van je ouders nodig hebt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hen zelf een ringetje in mijn neus, en heb daar nooit spijt van gehad (nu een jaar of 15). Ik voelde weinig van het pierden zelf, maar dat komt natuurlijk doordat dat wat minder gevoelig is.
Ik zou zelf nooit een piercing ergens anders in mijn gezicht laten zetten, omdat je er inderdaad littekens aan overhoudt. Die op mijn neusvleugel, daar zou ik wel mee kunnen leven, dat valt niet zo op. Daarnaast is een piercing in je lip, tong of wang erg gevoelig voor ontstekingen, en kunnen als bonus je tanden ook nog eens beschadigen!
Dus ik zou zeggen: neem desnoods over je hele lijf piercings, maar alsjeblieft niet in je gezicht! Je maakt daarmee namelijk wel een keuze waar je de rest van je leven tegenaan moet kijken, en waarvan je misschien consequenties moet dragen mbt bijvoorbeeld een werkgever. Denk dus goed na voordat je iets laat doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Piercing en verstandig zijn geen woorden die echt bij elkaar passen.

Piercing is iets voor de uitstraling. Iets waar je nu van wil genieten, wat je nu mooi vindt.

Verstandig is om te bedenken of je het op langere termijn ook wil hebben, of er nadelen aan kleven. Het is verstandig om je af te vragen of je er spijt van kan krijgen. Hoe snel dat zal zijn, weet niemand. Maar het komt wel, vroeger of later...
13 jaar geleden
Het doet idd pijn,ik heb er zelf 7 piercings en er zit wel verschil in waar je ze laat zetten en het ligt natuurlijk aan je eigen pijngrens ;-)

Ik heb een wenkbrauwpiercing,een lippiercing,3 tongpiercings en 2 tepelpiercings en ik moet eerlijk zeggen dat 2 van de 3 tongpiercings pijnlijker waren dan de rest,zelfs mn tepelpiercings.

2 ringetjes door je lip kun je bij sommige piercers laten zetten met verdoving,zo is de mijne ook gezet maar besef idd wel dat je meteen een indruk achterlaat bij mensen die 9 van de 10 keer als niet positief word gezien.
Je krijgt meteen een stempel "asociaaltje"

Het is idd ook waar dat je onder de 16 jaar toestemming moet hebben van je ouders en ze volgens mij zelfs mee moet nemen als je ze laat zetten.

Succes ermee !