een jongen van het internet willen ontmoeten, maar t word me verboden?

Ik ken al een tijd een jongen via het internet, het klikte heel goed, en nu zouden we eigenlijk een relatie willen, maar dan in RL (real life). Maar mijn vader wil niet dat ik met m afspreek :(.. We willen het allebei, maar als t niet gaat ..moeten we elkaar loslaten ;/. Maar dat wil ik niet. Maar ik snap mn vaders kant opzich wel. Maar voor mn vader is hij een vreemdeling, voor mij niet. Ik kan natuurlijk niet ontkennen dat hij een niet een loverboy is, maar, hij vraagt me niet constant naar cam, of heel veel complimentjes, hij verteld vooral over zijn RL. Over dingen die bij hem gebeuren enzo ..Wat kan ik nou doen?? Moet ik mn pa overhalen? Hoe laat ik m zien, dat hij niet slecht is? Wat kan ik nu het beste doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Gebruik je gezonde verstand. Net zoals in je in RL de vrienden/kennisenkring van je 'vriendje' kent en weet check zijn kennisenkring ofwel Facebook/Hives ook. Geen vreemde vogels, niet opvallend leeg of wel veel andere dames contacten?

Geef aan dat je ouders met MSM meekijken.

Check z'n leeftijd, ID kaart voor de Cam! is hij ouder dan 15? Waarom zoekt hij contact met iemand van 13 en niet iemand van z'n eigen leeftijd?

Er is veel negativiteit rondom 'internetdaten' en niet iedere jongen is een potentiële Loverboy. Er was laatst een TV uitzending over Loverboys. Terug te zien op Uitzending Gemist. EO Jong. Bekijk het programma en vraag je kritisch af of er overeenkomsten zijn.

Natuurlijk vinden je ouders 'hem' niks. Maar dat geldt waarschijnlijk voor elk vriendje waar je de komende vijf jaar mee omgaat. Als je boven de 26 bent en geen vriend hebt is het weer andersom.

Mocht je bovenstaande hebben gedaan en hem toch willen ontmoeten, wees dan verstandig & voorzichtig.

In RL kon hij wel eens enorm tegenvallen, zorg dus dat je ten allertijde weg kunt.

Ga niet alleen op date maar ga in grotere groep, neem vriendinnen mee.

Maak geen afspraken 's avonds maar spreek overdag af.

Zit hij op een sport? Misschien kan je je vader overhalen om eens een wedstrijd van hem te bezoeken.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik weet niet hoe oud hij is, maar anders kan je voorstellen dat hij je thuis oppikt, zodat je vader hem eerst even kan 'keuren'.
Je kan ook samen met een vriendin naar de 'ontmoetingsplek' gaan, dan ben je tenminste niet alleen;)
Veel plezier, hopelijk wordt het wat tussen jullie!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeilijke situatie.
Als je vader het niet vertrouwt kan je er ook voor kiezen om die 2 een x met elkaar te laten chatten! Niet iedereen op inet is fout

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen thuis oppikken (1e reactie) en even snel kennis maken, maar eerst eens een dagje bij jullie thuis laten komen. Je hebt geen idee met wie je te maken hebt. Wat goed dat je ouders je daar op wijzen.

Nodig hem uit. Een hele dag. 's Middags even de stad in. Bij jullie eten. Gesprekken met elkaar. Vraag veel aan hem. Dan heb je en beetje een idee of hij echt zo is als hij zich voordoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Heel begrijpelijk dat je vader niet wil dat je zomaar met hem afspreekt. Je bent pas 13 jaar zie ik in je profiel. Je vader is zuinig op je en wil niet dat jou iets overkomt. Ga dus niet stiekem toch met hem afspreken! Je loopt risico.
Jij zegt: "hoe laat ik hem zien dat hij niet slecht is?" Maar dat weet je zelf ook nog niet.
Hoe oud is hij eigenlijk?
Laat je vader eens meekijken als jullie chatten. Dan kan hij hem zien via de webcam
Daarna kun je vragen of hij eens bij jullie thuis mag komen, dan kun je hem in RL zien, maar je pa ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iedereen weet dst er genoeg verhalen zijn van mensen die zich voor doen als mensen die ze niet zijn en mensen ontvoeren ga een keer met je vader en moeder naar hem thuis op visite dan weten je ouders ook gelijk hoe de familie van je internetvriend is.

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan alleen zeggen dat ik mijn man ook heb ontmoet via internet en dat we nu getrouwd zijn en 2 kindjes hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hem toch heel graag wil ontmoeten, zul je aan je ouders moeten vragen onder welke omstandigheden het dan WEL mag. Dus bijvoorbeeld of het wel mag als hij bij jou thuis langs komt. Het kan best zijn dat je dat een beetje stom vindt, maar het is echt voor je eigen bestwil. Als je vriendje dat niet wil, moet hij maar eventjes door de zure appel heen bijten. Dat heeft hij toch wel voor je over?