Waarome moord op een politieagent in Amerika zo'n erg misdrijf?

Ik bedoel: moorden is sowieso verkeerd, op wie dan ook. Maar waarom wordt er nog feller gereageerd in Amerika als er een agent word vermoord? Is daar dan een verschil tussen dan met een burger?
Mij lijkt het juist dat een burgermoord erger is aangezien politieagenten weten dat dit ze kan overkomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Dat is niet alleen in de VS zo, ook hier staan er hogere straffen op misdrijven tegen agenten.
Wat je zegt over gelijkheid is juist, een mens is een mens. Maar een agent in functie naast mens ook een vertegenwoordiger van de authoriteit. Misdaad tegen een agent is dus misdaad tegen mens en staat.
Volgens mij wordt moord op een agent in burger wel normaal veroordeeld, maar weet dat niet zeker.