Waarom tikken mensen voor de "site" www. Terwijl dat helemaal niet nodig is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Toen het internet ontworpen was, waren er nog niet meteen websites. Eerst werden diensten zoals e-mail en FTP (een manier om bestanden te delen) ontwikkeld. Om onderscheid te kunnen maken tussen verschillende diensten werden de e-mail diensten bijvoorbeeld mail.example.com genoemd, de FTP diensten ftp.example.com, enzovoort.

Hierna werd het wereldwijde web (het WWW) ontwikkeld. Webdiensten werden dus bijvoorbeeld www.example.com genoemd.

Nu, in het jaar 2011, is het wereldwijde web uitgegroeid tot het populairste en meest gebruikte onderdeel van het internet, en hebben de meeste - bijna alle - websites er voor gekozen om ook op hun hoofddomein, dus zonder www. , webdiensten te leveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Uit automatisme (vroeger was dat wel nodig meen ik)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klopt niet dat dat niet nodig zou zijn. Want niet alle websites zijn worldwide, dus er zijn ook sites waarbij je na de http:// géén www moet typen!
Amadea
13 jaar geleden
Dat is in veel gevallen juist wel nodig.

De meeste beheerders van websites en domeinnamen zorgen er, onbewust, voor dat alleen www.domeinnaam.nl het doet.

Meestal doet dan http://domeinnaam.nl niet omdat ze die vergeten of denken dat het automatisch gaat.

Ik heb nu geen voorbeelden maar ben het vaak genoeg tegen gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tgn.nl (om maar een voorbeeld te geven)