wie weet er nog leuke gratis en of goedkope doe dingen te doen in amsterdam.Voor een leuk dagje uit.

Wij zijn twee dames van bijna 50 en willen samen een leuke dag door brengen in Amsterdam.
Idee~en in andere plaatsen zijn ook welkom

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Naast bovenstaande tips zou je ook eens onderstaande site moeten raadplegen. Veruit de meest uitgebreide agenda met ook veel gratis te bezoeken activiteiten. Kom je vrijdags of in het weekend, dan is een bezoekje aan het gratis openluchttheater ook een aanrader, zie onder voor de agenda.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Kijk eens op www.uitmetkinderen.nl, staan veel ideeen met de prijzen erbij, en je kunt zoeken op prijs, plaats, weergevoelig, rolstoeltoegankelijk etc en niet alleen voor kinderen!

Toegevoegd na 3 minuten:
Er staan ook kortingsbonnen op, verder is er een site kortingsbonnen.nl en anders soms even zoeken op marktplaats of een andere veilingsite, daar bieden particulieren vaak tegen een laag bedrag kortingsbonnen of vrijkaarten aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dat is in Amsterdam heel makkelijk. Gewoon een wandeling maken door de binnenstad is natuurlijk al prachtig. Of met de fiets over de grachten fietsen is ook heel mooi. Op de gemeente site zullen ongetwijfeld wel het één en ander aan activiteiten en evenementen staan. Zo vond ik bijvoorbeeld over de stadsverteller (http://www.amsterdam.nl/gemeente/informatie/stadsverteller/agenda_optredens/agenda_juli), gratis en voor niets. Laatst was er ook muziek in het Vondelpark. Ook een bezoek aan de vele musea is natuurlijk erg leuk om te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Heineken brouwerij aan de Stadhouderskade geeft gratis rondleidingen (misschien eerst even bellen). Bovendien ligt het pal bij de Albert Cuypmarkt, ook gezellig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn veel hofjes in Amsterdam die stuk voor stuk de moeite waard zijn om te bezichtigen, zoals het Bagijnhof.

Als je van markten houdt is het leuk om over de Albert Cuypmarkt te struinen of het Waterlooplein.

Een wandeling door de binnenstad.

Een bezoek aan het Vondelpark waar je van je eigengemaakte broodjes geniet, om het nog goedkoper te maken.

Of bezoek Brouwerij 't IJ: in de enigszins gammele De Gooyer molen in de oude haven is een proeflokaal met een microbrouwerij. Bezoekers kunnen een rondleiding maken door de brouwerij en vervolgens enkele van de eigengemaakte speciale bieren proeven.

Bezichtiging van de Nieuwe Kerk, geheel gratis en de moeite waard.

Alvast een gezellige dag gewenst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat hangt ervan af wanneer u naar Amsterdam gaat.
nu het zomer is worden er de komende tijd veel evenementen georganiseerd.(allemaal terug te vinden in de bron.) anders kunt u nog naar RAI gaan daar zijn de ook wat beurzen aan de gang.
of een rondje over de wallen doen, stuk veiliger dan voorheen en tegenwoordig heb je zelfs modeontwerp(st)ers achter het raam.
misschien dat de bron helpt.
veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar de condomerie! Altijd leuk om een keer mee te maken toch?
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de volgende site vind U een groot aantal mogelijkheden, bijvoorbeeld: het nationaal brilmuseum of de museumhaven het multaltuli museum , maar ook strandmogelijkheden.

(tm)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon rondlopen in de mooie stad is natuurlijk al heeel wat :D Er zijn natuurlijk ook speciale restaurantjes/highteas/eetplekjes die je niet overal in Nederland vindt. Aanrader voor dames : De BLOND AMSTERDAM winkel ; )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
broodjes mee, drinken mee, fruit mee, kleedje mee, ik zeg VONDELPARK.;-)