Waarom houd Marokko zich afzijdig tijdens de oorlog met Libië ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Ha, die Souaniboy;

Waarschijnlijk omdat Marokko er de handen vol aan heeft om de eigen interne situatie in de hand te houden. Ze beseffen maar al te goed dat ook daar een mokkende oppositie is en dat ze bij rust het meest gebaat zijn. Kiezen voor steun aan Libië of de coalitie kan olie op dat smeulende vuurtje gooien. Bovendien is Libië geen buurland van Marokko dus een directe dreiging is er niet.