kan een huisdier iemand zo missen dat ie er dood van kan gaan? of is het missen van iemand iets puur menselijk?

is het missen van iemand iets puur menselijks?
of kan een kat iemand ook zo missen dat ie er dood aan gaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Ook dieren kennen die emoties. Ik heb n depressieve kat gehad, nadat zijn zusje dood was gegaan. Ik zou niet weten waarom dat niet hetzelfde zou kunnen zijn met een mens. Wel is t op te lossen door de functie die die persoon of dat dier of wat er ook wegvalt had te vervangen. Toen mijn kat n nieuw speelkameraadje kreeg was t snel weer goed. Een dier dat n ander baasje krijgt zal zich waarschijnlijk snel genoeg weer aan die persoon hechten omdat die de functie eten geven enzo vervult. Kortom, ja ze kennen die emoties en als je niets doet gaat t ook mis, net als bij mensen, maar als je de functie vervangt is t vaak snel weer opgelost! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kunnen huisdieren zeker.

Mijn vader had vroeger een hond die altijd bij het paard in de stal sliep.
Toen het paard overleed was de hond helemaal uit zijn doen, binnen twee weken was die ook overleden.