Heb je een kat wel eens horen miauwen tegen een andere kat?

ik zelf hoor wel honden tegen elkaar blaffen maar een kat miauwen tegen een ander is me eigenlijk niet opgevallen. wel dat ze tegen elkaar blazen of spinnen.
kat miauwt wel veel tegen mensen als ze iets willen van mensen

Toegevoegd na 1 uur:
ik bedoel dus niet janken omdat ze krolls zijn of zo. of omdat ze boos zijn op een andere kat en willen vechten. nee, echt miauwen zoals ze tegen ons mensen doen als ze b.v. eten willen hebben.
heb hier vier katten in huis gehad, maar ze deden dat niet tegen elkaar. wel elkaar likken of spinnen of kopjes geven of blazen enz. maar heb ze nog nooit zien miauwen tegen elkaar

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
8K

Het beste antwoord

katten hebben onderling een heel scala van vocalisaties om te communiceren, maar mauwen naar elkaar doen ze idd zeer zelden.
dat bewaren ze om naar mensen te doen, en het werkt vaak uitstekend! :)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Kom hier in de straat maar eens luisteren! Kattengejank van de bovenste plank, met dikke staarten tegenover elkaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit komt uitermate vaak voor, met name bij katers die in de wijk aan het bepalen zijn wie daar de baas is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat doen check de link :)
En zoek ook een naar "translation talking cats" zie je waar ze het over hebben ;P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had 8 katten, nou geloof maar dat die wat af "gekletst" hebben samen!
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hier al vaker geschreven over die #!&*-katten bij mij in de buurt. Vanaf begin van het jaar (januari bedoel ik) maken ze een pokkenherrie. Of het nu 23:00, 02:30 of 04:30 is - die herrie is er altijd wel.

Antwoord is dus: ja, helaas wel. Ik zou ze graag op hun *#& slaan om ze stil te krijgen, zodat ik fatsoenlijk kan slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doen ze wel, bijvoorbeeld een moederpoes die haar kinderen "roept". Dat klinkt al Miaaauw met een sterke rollende R vooraan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn drie katers begroeten elkaar ook met een miauwtje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn kat mauwt en geeft kopjes aan de andere.
katten werken vooral met lichaamstaal tegen over elkaar, en brommen bij boosheid, en dat word blazen.
katten maauwen wel degelijk naar elkaar.