Als je wilt leren tekenen, waar kun je dan het beste mee beginnen?

Toegevoegd na 4 minuten:
ik bedoel, wat kun je het beste als eerste gaan tekenen? ik begon met de helm van darth vader natekenen, maar dat ging totaal fout.. is het handig om te beginnen met kubussen tekenen ofso?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.4K

Het beste antwoord

Tekenen kan je leren. Begin met een vaste hand te krijgen, rechte lijnen trekken, rondjes enz.
Hoe je bijv. een kubus het gemakkelijkste maakt, zie mijn link;

http://www.youtube.com/watch?v=XDgWPUP7eP8&feature=related

Als je ernaast kijkt zie je nog veel meer filmpjes met tekentips. Het beste kan je nl. bekijken hoe het gaat en dan uitproberen. Succes, tekenen is zo leuk en je hoeft het niet eens te kunnen. Zet gewoon je gevoel op papier!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tekenen kun je echt niet leren, als het niet in je zit hoor.
En als het wel in je zit kun je al tekenen, en hoef je het niet meer te leren.
amc
13 jaar geleden
Iedereen met 2 bruikbare handen die een potlood vast kan houden, kan tekenen. Zelfs zonder talent. Vrije expressie heet zoiets en ook met een liniaal kan je strepen trekken. met een glas rondjes tekenen en alleen zo kan je al een tekening maken zoals Picasso. Lekker kleuren en je hebt je eigen kunstwerk. De techniek uit vrije hand kan je je aanleren. het hoeft toch niet perfect te zijn, of ergens op te lijken? Tekenen doe je uit gevoel en voor je plezier. Het hoeft niet perfect te zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volledig akkoord amc!

Andere antwoorden (3)

...Awel, men kope een schetsblok en een goede stilo.

Toegevoegd na 2 uur:
...Grapje. Nee, best leer je eerst de basisvormen goed te tekenen zoals kubussen, cirkels. Diepte. Het kan ook helemaal geen kwaad om tekeningen echt over te trekken met overtrekpapier. Je volgt dan de lijnen en gaat inzien waarom ze zo getekend zijn. Op een gegeven moment teken je het zo na zonder overtrekpapier. Je kunt nu ook de stap te wagen om eens van de tekening af te wijken en zelf iets te tekenen. Tekenen is leuk! Heel veel plezier ermee! Iedereen kan het leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg altijd, tekenen kun je niet leren, het zit in je of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Daar ben ik het volledig mee eens. Er zat op school een meisje bij mij in de klas dat heel goed kon tekenen en dat wou ik ook zo graag. Helaas, dat ging dus niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, ik oefende en oefende en het is me nooit gelukt.
Natuurlijk zal je nooit kunnen tekenen zoals mensen die hiervoor aangeboren talent hebben, maar je kan het toch ook wel leren.

Er bestaan speciale tekenboeken voor:
Tekenen voor Dummies
Grondbeginselen voor het tekenen Barber, B.

En je kan ook naar de tekenschool gaan.

Succes!